În epoca modernă stresul reprezintă inamicul public provocând tot mai multe boli în rândul populației. Majoritatea psihologilor recomandă, pentru a scăpa de stres, să privim viața cu mai mult optimism, să ne relaxăm cât  mai mult și să nu avem o atitudine negativă. Dacă însă nu reușim să ne stăpânim, ce putem face pentru a reduce stresul?! Soluția poate fi mai simplă decât ne-am aștepta… Acesta poate fi combătu tcu ajutorul unor plante ale căror proprietăţi relaxante  menţin starea de bine şi favorizează menţinerea calmului în condiţii stresante.stres

Elimină acum necazurile, neimplinirile, esecurile sau pierderile personalor dragi cu ajutorul următoarelor plante. Acestea vă vor ajuta să vă mențineți stăpânirea de sine dar și instinctul de conservare.

Passiflora, sau floarea pasiunii, are proprietăţilor sedative şi calmante. Ea este potrivită pentru stările de anxietate, nervozitate şi pentru insomnie, reducând, de asemenea emotivitatea. Passiflora se utilizează și în calmarea durerilor gastrice sau a migrenelor.

Teiul are la rândul său efecte sedative, fiind recomandat persoanelor care suferă de insomnii, stări de anxietate, nervozitate și oboseală. De asemenea, teiul are și proprietăți expectorante, calmante si hipotensive. Parfumul teilor are un efect calmant asupra organismului. O plimbare la umbra acestora iti va reda vitalitatea si linistea interioara.

Ginsengul are un efect revigorant şi fortifiant asupra organismului. Acesta elimină stresul crescând capacitatea de lucru şi de concentrare. Alte avantaje ale ginsengului sunt îndepărtarea oboselii şi a slăbiciunii corpului. Pe lângă efectele asupra psihicului planta are și efect asupra fizicului, crescând imunitatea, reducând glicemia și colesterolul și prevenind procesele de îmbătrânire şi degenerare.

Sunatoarea este de asemenea recunoscuta pentru proprietățile antistres. Un ceai de sunatoare reda linistea si calmul dupa o zi agitata. Sunatoarea, datorită unei substanțe active, crește nivelul de serotonina din corp (numit si hormonul fericirii), de dopamină și noradrenalină, neurotransmițători responsabili cu buna functionare a sistemul nervos. Acționând astfel, sunătoarea induce o stare de bine atât mental cât și fizic.

Paducelul (planta inimii) este o alta planta care completează lista. El are efect vasodilatator, scade tensiunea arteriala si reduce starea de stres, de nervozitate. Paducelul se prepara într-o infuzie care se va bea caldă, îndulcită cu miere de albine. El elimină depunerile de grasime de pe pereții arterelor si întărește peretilor vaselor de sange. De asemenea, este recomandat și in tratarea anghinei pectorale, tulburărilor produse de menopauză, și a stărilor de de excitabilitate cu aritmie.

Valeriana reprezintă un remediu impotriva tulburarilor emotionale, stresului si insomniei. Ea relaxează creierul și are efect benefic in atenuarea afectiunilor cardiace cauzate de stres (hipertensiune arteriala, aritmii, palpitatii).

Roiniţa este o plantă care conţine un ulei volatil care, odată administrat în doze medii are efecte înviorătoare asupra psihicului, favorizând gândirea optimistă și amplificând tonusul psihic şi mental. Roinita elimina și disconfortul ce poate apărea la nivelul aparatului digestiv. Specialiștii au ajuns la copncluzia că, folosită preventiv, roinița reduce șansele de apariție a Alzheimerului. Acest lucru se întâmplă datorită efectului său care armonizează starea psiho-emoțională.

Angelica este o altă plantă cu efect antistres. Aceasta tratează stresul de durată, care generează stări de oboseală.

Rozmarinul combate o serie de afecțiuni (indigestii, pierderi de memorie) dat are și un efect benefic în ceea ce privește reducerea stărilor de anxietate. Rozmarinul are un efect calmant asupra organismului fie că decidem să facem o baie fierbinte cu ulei de rozmarin sau să consumăm o cana de ceai din această plantă.

 

 

 

https://www.citygarden.ro/wp-content/uploads/2018/10/Stres.jpghttps://www.citygarden.ro/wp-content/uploads/2018/10/Stres-150x150.jpgsuportPlante medicinalepaducelul,plante antistres,roinita,rozmarin,sunatoareÎn epoca modernă stresul reprezintă inamicul public provocând tot mai multe boli în rândul populației. Majoritatea psihologilor recomandă, pentru a scăpa de stres, să privim viața cu mai mult optimism, să ne relaxăm cât  mai mult și să nu avem o atitudine negativă. Dacă însă nu reușim să ne...